İki yaşında, dinlediği orkestra eserlerinin melodisini piyanoda tek parmakla çıkarabiliyordu İdil. Dört yaşına geldiğinde, Bach’ın bazı eserlerini çalmaya başlamıştı bile. Duyduğu her sesi nota olarak ifade edebiliyordu. “İdil Yasası” olarak da anılan “Harika Çocuklar Yasası”, o yedi yaşındayken çıkarıldı. Sekiz yaşında, ilk radyo konserini verdi… İdil Biret, bugün dünyanın en geniş repertuvarlı piyanistlerinden kabul edilen, çocukluğun neşesini ve muzipliğini hâlâ gözlerinin parıltısında taşıyan bir dâhi.
Çocuk edebiyatının değerli yazarlarından, eğitim alanındaki çalışmalarıyla da tanınan akademisyen Prof. Dr. Gülçin Alpöge dünyaca ünlü dâhi piyanist İdil Biret’in çocukluk ve gençlik yıllarını çocuklar için anlattı. İdil Biret’in öyküsü, müziğe olan bağlılığı, tutkudan beslenen çalışkanlığı, insancıllığı ve alçakgönüllülüğü, her yaştan okura kendi olanaklarını tanıyıp hayalleri uğruna çalışmanın ilhamını veriyor.
Favorilere Eklendi
Favorilerime Gitİki yaşında, dinlediği orkestra eserlerinin melodisini piyanoda tek parmakla çıkarabiliyordu İdil. Dört yaşına geldiğinde, Bach’ın bazı eserlerini çalmaya başlamıştı bile. Duyduğu her sesi nota olarak ifade edebiliyordu. “İdil Yasası” olarak da anılan “Harika Çocuklar Yasası”, o yedi yaşındayken çıkarıldı. Sekiz yaşında, ilk radyo konserini verdi… İdil Biret, bugün dünyanın en geniş repertuvarlı piyanistlerinden kabul edilen, çocukluğun neşesini ve muzipliğini hâlâ gözlerinin parıltısında taşıyan bir dâhi.
Çocuk edebiyatının değerli yazarlarından, eğitim alanındaki çalışmalarıyla da tanınan akademisyen Prof. Dr. Gülçin Alpöge dünyaca ünlü dâhi piyanist İdil Biret’in çocukluk ve gençlik yıllarını çocuklar için anlattı. İdil Biret’in öyküsü, müziğe olan bağlılığı, tutkudan beslenen çalışkanlığı, insancıllığı ve alçakgönüllülüğü, her yaştan okura kendi olanaklarını tanıyıp hayalleri uğruna çalışmanın ilhamını veriyor.
Favorilere Eklendi
Favorilerime Git